Vastuullisuus on ollut keskeinen osa Data-Enter Oy:n toimintaa jo yli 35 vuoden ajan. Olemme kasvaneet ja kehittyneet osana alueemme elinvoimaa ja tiedämme, että kestävä menestys rakentuu vastuullisista valinnoista. Meille vastuullisuus on keskeinen osa sitä, mitä nykyaikaisen yrityksen lähtökohtana pitää olla. Se on myös perusta, jonka varaan liiketoimintamme ja kumppanuutemme rakentuvat.
Asiakaslähtöisyys, kannattavuus sekä henkilöstön hyvinvointi ja motivaatio.
Asiakas on aina lähtökohtanamme, kun tuotamme palveluja ja kehitämme toimintaamme. Jotta meidän on mahdollista tuottaa palveluja luotettavasti ja jatkuvasti, tulee liiketoimintamme olla kannattavaa. Hyvinvoiva ja motivoitunut henkilöstö on voimavara, joka mahdollistaa laadukkaiden palveluiden tuottamisen.
Asiakastyytyväisyyttä seurataan asiakaspalautteiden, asiakastyytyväisyysmittausten ja sidosryhmien antaman palautteen avulla.
Asiakkaiden tyytyväisyyttä mitataan jatkuvasti ratkaistujen tikettien yhteydessä sekä vuosittain isommassa mittakaavassa. Asiakastyytyväisyyttä käytetään oleellisena työkaluna palvelujemme kehittämiseen.
Yrityksemme henkilöstö ja osaaminen ovat keskeisiä vastuullisuusperiaatteidemme toteuttamisessa.
Uskomme, että osaavat ja tyytyväiset työntekijät luovat kestävää arvoa asiakkaillemme ja yhteiskunnalle. Tarjoamme työntekijöillemme mahdollisuuksia jatkuvaan kouluttautumiseen ja urakehitykseen, jotta he voivat pysyä mukana nopeasti kehittyvässä IT-alalla.
DataEnterin sosiaalinen vastuu perustuu työntekijöidemme hyvinvoinnin edistämiseen, yhdenvertaisuuden tukemiseen sekä paikallisen yhteisön kehittämiseen.
Edistämme monimuotoisuutta ja tasa-arvoa varmistamalla, että kaikilla työntekijöillämme on yhtäläiset mahdollisuudet kehittyä ja edetä urallaan. Vastuullisuus näkyy myös yhteiskunnallisessa osallistumisessamme: Tuemme paikallisten lasten ja nuorten urheiluharrastuksia sekä tarjoamme harjoittelupaikkoja, jotta voimme edistää tulevaisuuden osaamisen kehittymistä. Lisäksi olemme mukana hyväntekeväisyystyössä.
DataEnterin palveluliiketoiminta ei aiheuta merkittäviä suoria päästöjä, mutta toimintamme ympäristövaikutukset liittyvät erityisesti laitteistohankintoihin ja energiankulutukseen.
Palveluiden ja laitteiden hyvin suunniteltu elinkaarenhallinta on keskeinen osa vastuullista ICT-toimintaa. Huolellisesti toteutetulla elinkaarenhallinnalla varmistamme, että asiakkailla on käytössään optimaaliset palvelut ja laitteet. Tarkkaan valitut yhteistyökumppanimme tekevät aktiivisesti töitä vähentääkseen hiilipäästöjä, energiankulutusta, jätteen määrää ja vedenkulutusta. Katso Kaisanetin laskema hiilijalanjälki:
Me DataEnterillä haluamme edistää koko toimialueemme elinvoimaa ja paikallisten yritysten toimintaedellytyksiä. Toimiva ICT-ympäristö luo tälle hyvän pohjan.
Tulevaisuuden tavoitteemme keskittyvät erityisesti kolmeen pääalueeseen: - ympäristövastuun vahvistamiseen - henkilöstön hyvinvoinnin kehittämiseen sekä - asiakaskokemuksen parantamiseen.
Meille on tärkeää edistää turvallista ilmapiiriä sekä havaita ja korjata ongelmat mahdollisimman aikaisessa vaiheessa. Whistleblowing-kanava tarjoaa luottamuksellisen kanavan tuoda sisäisen tutkinnan kohteeksi epäilyksen mahdollisesta väärinkäytöksestä tai DataEnterin toimintaperiaatteiden rikkomisesta. Ilmoituksen voi tehdä nimettömästi.
Vastuullisuus on keskeinen osa Kaisanet-konsernin strategiaa ja arvoja. Vastuullisuus on jo vuosisadan ajan kuulunut ja tulee jatkossakin kuulumaan tekemiseemme. Ympäristövaikutusksemme vähentäminen edistää sosiaalista oikeudenmukaisuutta ja luo entistäkin kestävämpiä ratkaisuja.
YHTEISTYÖSSÄ